piątek, 25 września 2020

O Kujawach

Przekazano do biblioteki archiwalne prace konkursowe, które uczniowie róznych szkół wykonywali na coroczny konkura plastyczno-literacki o ziemi kujawskiej pod nazwą KUJAWY - MNIE TA ZIEMIA OD INNYCH DROŻSZA. Postanowiłam podzielić się niektorymi pracami na blogu, bo sa naprawdę pracochłonne, estetyczne, przemyślane i nadal stanowia świetne źródło wiedzy o naszym regionie.
Oprócz albumów były także prace plastyczne w różnych technikach, serwetki z haftem, miniatury stroju ludowego...
Ale najbardziej podobaja mi się obrazy przedstawiające Inowrocław i okolice...
Moja uwagę zwróciła praca nietypowa, wymagająca studiów historycznych i znajomości postarzania papieru. Dziewczynka z gimnazjum pokusiła się bowiem o napisanie i wykonanie fragmentu pamiętnika franciszkanina z XIII wieku, bo zakon ten znajdował się na terenie naszego miasta, ale po budynkach zakonnych nie ma już śladu.

6 komentarzy:

  1. Piękności. Super, że trafiły do Was. Pozdrawiam Asiu. :) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne prace :) Niby ten sam temat a prace takie różne i to jest wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie Kujawy kojarzyć się będą już do końca mych dni Aleksandrowem Kujawskim i koszmarną ruderą dworca PKP,z Ciechocinkiem sławnym z nieczynnych i zaniedbanych tężni oraz słonych cen, z koncertami pana Kowalskiego, z megakiczem pod tytułem Don Vasyl, z chamskimi i pazernymi taksówkarzami, z gburowatymi i nieprzyjemnymi mieszkańcami tego zasolonego grodu, z grzecznymi ryksiarzami, z przesympatycznymi mieszkańcami okolicznych wiosek i dalszych [od Ciechocinka] miasteczek... Także - i nie na ostatku - z Tobą, przesympatyczna Jotko.
    Skąd taka dychotomia? - Nie wiem... Może to przez te kujawskie komary, bestie wyjątkowo żywotne i łakome oraz przez urokliwe kujawskie pejzaże?...

    OdpowiedzUsuń