piątek, 2 sierpnia 2019

Nie przegapcie...

9 sierpnia
Dzień Miłośników Książek
To święto wszystkich, którzy czytają namiętnie w każdej sytuacji i nie wyobrażają sobie życia bez książek.



28 sierpnia
Międzynarodowy Dzień Publicznego Czytania Komiksów

Święto miłośników komiksów, które narodziło się w 2010 roku. Jego inicjatorami byli amerykańscy dziennikarze i blogerzy Brian Heater i Sarah Morean.


7 września
Narodowe czytanie
Podczas tegorocznej odsłony akcji Narodowe Czytanie Para Prezydencka zaproponowała do czytania Nowele polskie.
Prezydent Andrzej Duda z Małżonką dokonali wyboru z ponad stu propozycji tytułów przesłanych do Kancelarii Prezydenta.

A oto spis tytułów:

1. Dobra pani – Eliza Orzeszkowa;
2. Dym – Maria Konopnicka
3. Katarynka – Bolesław Prus
4. Mój ojciec wstępuje do strażaków (ze zbioru: Sanatorium pod Klepsydrą) – Bruno Schulz
5. Orka – Władysław Stanisław Reymont
6. Rozdzióbią nas kruki, wrony… – Stefan Żeromski
7. Sachem – Henryk Sienkiewicz
8. Sawa (z cyklu: Pamiątki Soplicy) – Henryk Rzewuski

Większość znana z list lektur szkolnych, które kiedyś obowiązywały lub obowiązują obecnie.


10 komentarzy:

  1. Ta Katarynka...Pamiętam, pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O dniu miłośników książek nie słyszałam - zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory obchodziłam tylko dzień bibliotekarza, idąc 8 maja do biblioteki złożyć mojej ulubionej Pani życzenia :) a w tym roku dowiedziałam się o Dniu miłośników książek (kupiłabym sobie z tej okazji książkę ale naprawdę muszę się powstrzymać do remontu :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie też nałożyłam sobie szlaban, bo mam inne wydatki...

      Usuń
  4. Nawet nie wiedziałam że mamy takie ciekawe dni. Muszę zapisać w kalendarzu. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzeszkowej to bardzo lubię Nad Niemnem. Najmilej wspominam tą lekturę. Lalkę i Faraona Prusa też lubiłam. No i Dziady Mickiewicza. Ostatnio Stepy Akermańskie mi po głowie chodzily.

    Pozdrawiam Cię serdecznie Jotko

    OdpowiedzUsuń